Türkiye Taşıma Rekabetinde Yurtdışı Araçlarına Avantaj Sağlıyor
Türkiye'de ve transit olarak Türkiye'yi kullanan yurtdışı plakalı araçlardan vergi alınmaması, yerli nakliye sektörünü zor durumda bırakıyor. Özellikle yurtdışından Türkiye'ye gelip ya da Türkiye'yi transit geçiş güzergahı olarak kullanan araçların, ülkede herhangi bir vergiye tabi olmadan hareket etmeleri, sektörde adil olmayan bir rekabet ortamı yaratıyor. Yabancı araçlar, taşıdıkları yüklerde sağladıkları maliyet avantajlarıyla yerli taşımacılara karşı daha kârlı çıkıyorlar.
Yüksek Teminat, Yasaklı Yüklere Uygulanıyor
Yurtdışından gelen veya transit olarak Türkiye'yi kullanan araçlar için herhangi bir vergi öngörülmemişken, yasaklı veya sıkıntılı yükler için yüksek teminat bedelleri uygulanıyor. Ancak bu durum, Türkiye'nin kendi araçlarına kıyasla yabancı araçları daha avantajlı hale getiriyor. Yurtdışında yakıt fiyatlarının daha ucuz olması ve yabancı araç sahiplerinin, yüklerin gideceği yerleri iyi tanımaları gibi faktörler, bu araçları daha güvenilir ve maliyet açısından cazip hale getiriyor. Bu da rekabet ortamında yerli taşımacıların aleyhine bir durum oluşturuyor.
Yurtdışında Ödenen Yüksek Vergiler ve Türkiye'nin Kayıpları
Yurtdışına çıkış yapan her araç, Azerbaycan ve İran gibi ülkelere 130 ila 300 dolar arasında değişen vergiler ödemek zorunda kalıyor. Üstelik bu ödemeler dolar üzerinden gerçekleştiriliyor, bu da Türkiye'nin yıllık bazda büyük bir ekonomik kayba uğramasına neden oluyor. Günlük yaklaşık 250 aracın yurtdışına çıkış yaptığı hesaplandığında, aylık 1.125.000 dolar, yıllık ise 410.625.000 dolar gibi devasa bir miktarın yurtdışına vergi olarak ödendiği ortaya çıkıyor. Ülkemiz, bu paraları öderken aynı şekilde karşı taraflardan herhangi bir vergi alınmaması büyük bir haksızlık olarak değerlendiriliyor.
Vergi Düzenlemesi Beklentisi: Yerli Sektörü Koruma Zamanı
Yurtiçi taşımacılık sektörü, Bakan Mehmet Şimşek'ten bir vergi düzenlemesi yaparak, bu haksız rekabetin önüne geçmesi lazım . Yabancı araçların Türkiye'yi transit geçiş noktası olarak kullanmalarına rağmen vergi muafiyetinden yararlanmaları, yerli taşımacılar için ciddi bir ekonomik tehdit oluşturuyor. Aynı şekilde, Azerbaycan ve İran gibi ülkelerden Türkiye'ye giriş yapan yabancı araçlardan vergi alınması gerektiği vurgulanıyor. Sektör temsilcileri, bu tür bir düzenlemenin, yerli taşıyıcıların rekabet gücünü artıracağına ve ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacağına inanıyor.
Özetle, Türkiye'nin yurtdışı taşıma sektöründe daha adil bir vergi politikası uygulaması, yerli taşımacılık sektörünün korunması ve ülke ekonomisinin daha fazla zarar görmemesi için hayati önem taşıyor. Yurtdışı araçlardan alınacak vergilerle, hem ülke ekonomisinin hem de yerli taşımacıların haklarının korunması DOĞRU OLANDIR.
Haber: Hakan ARAS
IĞDIR
Yayınlanma: 10 Ağustos 2024 - 20:21
Türkiye Taşıma Rekabetinde Yurtdışı Araçlarına Avantaj Sağlıyor
Türkiye Taşıma Rekabetinde Yurtdışı Araçlarına Avantaj Sağlıyor Türkiye'de ve transit olarak Türkiye'yi kullanan yurtdışı plakalı araçlardan vergi alınmaması, yerli nakliye sektörünü zor durumda bırak
IĞDIR
10 Ağustos 2024 - 20:21
İlginizi Çekebilir