Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu’nun ağustos ayında gerçekleştirdiği toplantının ardından önemli bir açıklama yaptı. Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamaya göre, 13 Ağustos 2024 tarihinde gerçekleştirilen 348 sayılı toplantıda, tüketicileri yanıltan ve aldatıcı reklamlarla ilgili kararlar alındı. Toplantıda ele alınan 138 dosyadan 128’i mevzuata aykırı bulunurken, bu reklamlar için toplamda 16 milyon 257 bin 632 TL idari para cezası uygulandı.
Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu tarafından yapılan denetimlerde, tüketicileri aldatıcı ve yanıltıcı reklamlara karşı kararlı bir tutum sergilendiğini belirtti. Yapılan açıklamada, "Tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamalar detaylı şekilde incelenmiş olup, 128 mevzuata aykırı reklam ve uygulama hakkında reklam durdurma cezası ve idari para cezası uygulanmıştır. 2024 yılının ilk 8 ayında ise toplam 1202 dosya hakkında değerlendirme yapılmış ve 1055 dosya hakkında aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama tespit edilmiştir. Bu dosyalarla ilgili olarak toplam 165 milyon 41 bin 612 TL idari para cezası uygulanmıştır," denildi.
Ağustos ayında alınan dikkat çekici bazı kararlar şöyle:
Yanıltıcı Fiyat Teklifleri: Bir çevrim içi arama motorunda görüntülenen fiyat bilgileri ile doğrudan ulaşılan internet sitesindeki fiyat bilgilerinin farklı olduğu tespit edildi. Bu durumun tüketicileri yanıltıcı nitelikte olduğu değerlendirilerek, turizm sektöründe faaliyet gösteren yurt dışı merkezli şirkete ait yanıltıcı fiyat tekliflerine durdurma ve idari para cezası uygulandı.
Termal Kaplıca Yanıltması: Sağlık turizminde faaliyet gösteren bir devre mülk tesisinin tanıtımlarında, tesisin termal özelliklere sahip kaplıca alanlarının mühürlenmesine rağmen, reklamlarda havuz görsellerine ve 'termal' ibaresine yer verilerek tüketicilerin yanıltıldığı belirlendi. Bu firma hakkında da reklamların durdurulması ve idari para cezası verilmesi kararlaştırıldı.
Eksik Bilgilendirme: Ayakkabı sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın, yurt dışı alan adı uzantılı internet sitesinde ürün bileşeninde domuz derisi bulunduğu bilgisine yer verdiği, ancak Türkiye alan adı uzantılı internet sitesinde bu bilginin verilmediği tespit edildi. Bu eksik bilgilendirme nedeniyle reklamlara durdurma cezası verildi ve idari para cezası uygulandı.
Rekabetçi piyasa koşullarında tüketici haklarını koruma ve şeffaflığı artırma amacını güden Ticaret Bakanlığı, reklam mevzuatına aykırı uygulamaların takipçisi olmaya devam edecek.
EKONOMİ
Yayınlanma: 20 Ağustos 2024 - 16:27
Ticaret Bakanlığı'ndan Mevzuata Aykırı Reklamlara Büyük Ceza: 16,2 Milyon Lira.
Ticaret Bakanlığı, Reklam Kurulu’nun ağustos ayında gerçekleştirdiği toplantının ardından önemli bir açıklama yaptı
EKONOMİ
20 Ağustos 2024 - 16:27