Ticaret Bakanlığı, sosyal medya üzerinden yapılan influencer reklamlarını sıkı takibe aldı. Geçen yıl ve 2024'ün ilk yarısında, sosyal medya ünlülerine toplamda 6 milyon 388 bin 802 lira ceza uygulandı. Sosyal medya platformlarındaki reklam faaliyetlerini inceleyen Reklam Kurulu, mevzuata aykırı paylaşımları denetleyerek gerekli idari yaptırımları gerçekleştirdi.
Ticaret Bakanlığı'na bağlı Reklam Özdenetim Kurulu, Mart 2022'de başlattığı "Sosyal Medya Reklamlarının Yapay Zeka ile Taranması Projesi" ile influencer paylaşımlarının reklam olduğunu açıkça belirlememe oranını yüzde 57'den yüzde 11'e düşürdü. Bu projeyle, sosyal medya reklamlarının şeffaflığı artırıldı ve tüketici farkındalığı güçlendirildi.
Bu yılın ilk altı ayında, 39 durdurma cezası ve 11 durdurma ve idari para cezası olmak üzere toplam 50 sosyal medya hesabına yaptırım uygulandı. Durdurma cezasıyla, mevzuata aykırı reklamların düzeltilmesi veya kaldırılması talep edildi. Mevzuata aykırı paylaşımlar, haksızlık içeriği, tekrarı, takipçi sayısına bağlı etki alanı, influencerların ekonomik durumu gibi unsurlar göz önünde bulundurularak, idari para cezaları belirlendi.
Geçen yıl 5 influencera toplam 1 milyon 352 bin 808 lira ceza kesilirken, 2024'ün ilk yarısında 11 influencera 5 milyon 35 bin 994 lira ceza uygulandı. Böylece, son 1,5 yıllık dönemde toplam ceza tutarı 6 milyon 388 bin 802 liraya ulaştı.
Rekabet Kurulu, sosyal medya hesaplarındaki mevzuata aykırı paylaşımlar nedeniyle sağlık beyanları, yasaklı ürün reklamları ve kozmetik ürün tanımlarındaki aşırılık gibi gerekçelerle de idari yaptırımlar uyguladı. 2023'te toplam 77 sosyal medya hesabına yaptırım uygulanmışken, 2024'ün ilk yarısında bu sayı 50'ye çıktı.
EKONOMİ
Yayınlanma: 26 Ağustos 2024 - 13:33
Ticaret Bakanlığı Influencer Reklamlarını Hedef Aldı: 6 Milyon 388 Bin Lira Ceza Kesildi.
Ticaret Bakanlığı, sosyal medya üzerinden yapılan influencer reklamlarını sıkı takibe aldı
EKONOMİ
26 Ağustos 2024 - 13:33