Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanvekili İbrahim Güllü, e-ticaret firmalarının stok bilgilerini net bir şekilde paylaşmaları gerektiğini belirtti. Aksi durumda, tüketicilerin Reklam Kurulu'na şikayette bulunabileceklerini ifade etti. Güllü, ürünlerin reklam ve internet sitelerinde stok durumunun belirtilmesinin zorunlu olduğunu ve bu kurala uymayan firmalara cezalar verildiğini söyledi.
Ticaret Bakanlığı, e-ticaret siparişlerinin gerekçesiz iptal edilmesiyle ilgili artan şikayetler üzerine firmaları uyararak idari yaptırımlar uygulanacağı konusunda bilgi verdi. Reklam Kurulu ise stok bilgisi vermeyen firmalara para cezası ve durdurma cezaları verdi.
TÜKONFED Başkanvekili Güllü, Türkiye’de e-ticaretin hızla büyüdüğüne ve 2023 yılında hacminin 1,85 trilyon liraya ulaştığına dikkat çekti. Stok bilgisi paylaşmayan firmaların tüketiciler arasında sorunlara yol açtığını belirtti. E-ticaret firmalarının, satışa sundukları ürünlerin stok miktarını sürekli güncel tutmaları gerektiğini vurguladı.
Güllü, stokta biten ürünlerin satış sayfasından otomatik olarak kaldırılması gerektiğini ve stok bilgisi doğru verilmediğinde firmaların ürünü bulup teslim etmek zorunda olduğunu belirtti. Ayrıca, ürünün fiyatı ve stok bilgisi hakkında bilgi verilmemesinin mevzuata aykırı olduğunu ve tüketicilerin bu durumu Reklam Kurulu'na şikayet edebileceğini söyledi.
Tüketiciler, sorun yaşamaları durumunda e-Devlet üzerinden veya kaymakamlıklardan Tüketici Hakem Heyetine başvurabilecekler.
GENEL
Yayınlanma: 10 Ağustos 2024 - 13:30
Stok Sebebiyle İptal Edilen Siparişler Şikayet Edilebilir...
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanvekili İbrahim Güllü, e-ticaret firmalarının stok bilgilerini net bir şekilde paylaşmaları gerektiğini belirtti
GENEL
10 Ağustos 2024 - 13:30